Goeree Overflakkee

Appeltern Plantenfestijn op 8 en 9 juni 2024

APPELTERN PLANTENFESTIJN 2024

Zaterdag 8 en zondag 9 juni

Bloemenpark Appeltern is graag de locatie waar gepassioneerde kwekers en tuiniers met voorliefde voor planten elkaar ontmoeten. Na de eerste succesvolle editie in 2023 organiseren ze ook dit jaar weer het bijzondere plantenfeest. In het park vind je duizenden planten en plantcombinaties, bijvoorbeeld in De Nationale Vaste Plantentuin en in de Wilde Weelde Wereld. En tijdens het Appeltern Plantenfestijn komen daar nog duizenden planten bij, door een groep van geselecteerde kwekers die hier hun planten en noviteiten presenteren. Nog nooit waren er in Appeltern zoveel planten te zien en te koop!

WE VIEREN HET FEEST SAMEN MET GROEI & BLOEI

Tijdens de eerste editie van het Plantenfestijn werd Appeltern geholpen door een aantal vrijwilligers van Nederlands grootste tuinvereniging Groei & Bloei. Zij verzorgden demonstraties en een bloemschikwedstijd. Hun enthousiasme en de klik met het Appeltern-team is inmiddels uitgemond in een structurele samenwerking voor de volgende jaren. De liefde voor tuinen in combinatie met de liefde voor planten en bloemsierkunst is wat ons verbindt. Door het Appeltern Plantenfestijn samen te vieren, wordt het gewoon sterker en mooier.
In het voorjaar van 2023 is het Groei & Bloei paviljoen, dat op De Floriade stond, herbouwd in Appeltern en tijdens het eerste Plantenfestijn feestelijk geopend. Hier is een tuin bij aangelegd met als basis het Groei & Bloei tien puntenplan. Ook op hun 'eigen' plek op Appeltern zullen Groen & Bloeiers aanwezig zijn om activiteiten te organiseren op 8 en 9 juni.

Kijk voor meer informatie op de site van Appeltern  of op de landelijke site van Groei en Bloei (hier staat ook wat je voordeel is als lid van Groei en Bloei)