Goeree Overflakkee

26 juli - Fietstocht langs tuinen in Burgh-Haamstede en Serooskerke

Op vrijdag 26 juli a.s. organiseren wij een fietstocht in de omgeving van Burgh Haamstede. Als fietsen een probleem is, kan je ook met de auto naar de locaties rijden. We verzamelen om 9.30 uur in het Boeijesbosch in Burgh. (parkeren langs de kant van de weg ter hoogte van nummer 4.) We gaan om 9.45 uur vertrekken.

We bezoeken eerst de botanische varentuin van John Bijl en Guda den Oudsten. Een prachtige tuin van ca. 4000 vierkante meter, in deze tuin staan 75 varensoorten van over de hele wereld. De eigenaren vertellen ons graag over het ontstaan van de tuin. We worden ontvangen met koffie! De varens die we te zien krijgen in de tuin, zijn te koop. (Wil je alvast meer weten, bekijk dan de website: https://www.cedarhouseferns.com)

We fietsen verder richting Burghsluis waar we stoppen op de Meeldijk bij Liberte aan Zee, een prachtige plek met een grote tuin. Eerst rondkijken in de tuin, en daarna is het tijd voor de lunch. Dan gaan we genieten van een mooi stuk fietsen langs de Oosterschelde, meestal zijn er veel watervogels te zien en we passeren de Plompe toren, deze toren was honderden jaren geleden het middelpunt van het welvarende dorp Koudekerke, dat eind 16de eeuw in de golven verdween. Helaas hebben we geen tijd om deze toren te bezoeken, maar mocht je nog een keer in de buurt zijn, is dit zeker wel de moeite waard.

Aangekomen in Serooskerke, bezoeken we de tuin van Jannie en Hugo van Buuren. De tuin ligt verscholen aan de rand van het dorp. Daar zien we een mooi palet aan kleuren!

We trappen daarna terug richting Burgh, waar we deze tocht afsluiten in de tuin van Willy en Wil Struijs, gezellig terug kijken op deze dag onder het genot van een hapje en een drankje.

Voor onze leden wordt deze hele dag aangeboden door de vereniging. We hopen van harte dat je/jullie enthousiast zijn om mee te gaan! Voor niet-leden die kennis willen maken met onze afdeling zijn de kosten 10 Euro.

Opgeven kan via de mail : groeienbloei_goeree(at)zeelandnet.nl of telefonisch bij Adelinde 06-53 315816 (maandag t/m donderdag graag na 17.00 uur ivm werk)